torstai 6. lokakuuta 2016

Kauneudesta

Olen useasti kuullut vastalauseita tiettyjä ulkonäköäni koskevia asioita kohtaan. Kioskimyyjänä työskennellessäni asiakkaat kokivat oikeudekseen kommentoida ulkonäköäni. Yleensä se oli positiivista ja piristävää, mutta kerran esimerkiksi keski-ikäinen mies oikein yritti pönkittää, että hän on vanhempi ja tietää paremmin ja minun pitäisi uskoa häntä että olen liian kaunis lävistyksille ja septumkoruni näyttää typerältä. Aivan kuin hänen yksilöllinen (ja kenties turhan rajoittunut) estetiikan tajunsa olisi totuuden siemen ja minulla olisi velvollisuus miellyttää ulkonäölläni häntä. Ihmisiä on kaikennäköisiä ja se on rikkaus. En itsekään aina ymmärrä toisten ulkonäkövalintoja, mutta se on heidän juttunsa. On hienoa, että ihmiset ilmaisevat itseään omalla tavallaan.


 Mielipiteitään saa tietenkin vapaasti ilmaista, mutta ei odottaa oman mielipiteensä olevan ainoa ja oikea. Eikä negatiivisia mielipiteitä tarvitse turhaan sanoa ääneen. Tärkeintä on että ihminen viihtyy omissa nahoissaan. Siispä keep on doing you, äläkä haaskaa omaa energiaasi myöskään muitten tekemisistä tai pukeutumisesta huolehtimiseen.



Rakastan itseni ilmaisua ja kauniita asioita. Ei ole väärin muokata ulkonäköään mieleisekseen. On kuitenkin tärkeää kunnioittaa oman kehonsa rajoja ja hyväksyä itsensä myös sellaisena kuin nyt on.

Rakastin takutettua tukkaani, mutta kaikella on aikansa ja nyt on aika sanoa sille ajanjaksolle hyvästit ja siirtyä eteenpäin.


Syitä leikkaamiselle oli useita. Takut alkoivat tuntua hankalilta ja haaveissani siintää suora polkkatukka. En halua myöskään liikaa kiinnittyä materiaan tai hiuksiin. Olen ollut liikaa kiinni unelmissa täydellisistä hiuksista ja ajatuksessa, että hiusten avulla tunnen itseni kauniiksi ja naiselliseksi. Halusin siis haastaa itseni ja ajaa saman tien siilin. Siilitukkaiset naiset ovat mielestäni upeita, mutta en uskonut itse viihtyväni ilman hiuksia. Yllätyksekseni tämä ei ole tuntunut ollenkaan hankalalta ja olen nyt kunnolla sisäistänyt oikean kauneuden olevan jossain aivan muualla kuin pintapuolisissa asioissa. Luopuminen vapauttaa.









7 kommenttia:

  1. Niin hyvin sopivat sinulle nuo lyhyetkin hiukset! ^__^

    Hölmöä miten jotkut ihmiset kokevat tarpeelliseksi tuoda esille noita negatiivisia mielipiteitään. Luulisi että olisi mukavampaa jakaa positiivisuutta ja negatiivisisten epärakentavien mielipiteiden kanssa olla vaikka hiljaa.

    VastaaPoista
  2. Näytät upealta siilillä! Korva venytyksetkin näkyy nyt ihanasti :3
    Mä oon saanut yläasteelta asti runsaasti vihaa millon mistäkin ulkonäkö valinnoistani. Osa näistä vihan antajista kuuluu myös ikäväkyllä mun sukuun joten en voi jättää asiaa taakse kokonaan koskaan. Miksi muut ei tajua tätä? Miksi ei saa ilmaista itseäni oman ulkonäön kautta vapaasti ja rauhassa? Ollaan yhdessä vapaita! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoksia paljon! :) <3 Mm, se on sääli jos ei edes ajan kanssa sukulaiset opi antamaan olla. Onneksi suvaitsevaisuus lisääntyy kuitenkin koko ajan. Vapaus!

      Poista
  3. Näytät upealta siilillä! Korva venytyksetkin näkyy nyt ihanasti :3
    Mä oon saanut yläasteelta asti runsaasti vihaa millon mistäkin ulkonäkö valinnoistani. Osa näistä vihan antajista kuuluu myös ikäväkyllä mun sukuun joten en voi jättää asiaa taakse kokonaan koskaan. Miksi muut ei tajua tätä? Miksi ei saa ilmaista itseäni oman ulkonäön kautta vapaasti ja rauhassa? Ollaan yhdessä vapaita! :)

    VastaaPoista
  4. Ooot häkellyttävän kaunis ihan kuinka vain! <3 Mutta tuohon kommentointiin: Miuta kommentoitiin ensimmäistä kertaa PIIIITKÄÄN aikaan, kun kirppiksellä yksi mies tuli sanomaan, että minun pitäisi ottaa lävistykseni pois naamasta. Menin ihan lukkoon ja sepitin sille vain jotain siitä, että en minäkään pidä kaikesta hänessä, mutta en tule sitä henlle kertomaan, koska meidän tulee hyväksyä toisemme. Todella kummallinen tilanne. Suuttutti tosi paljon. Onkin pitänyt postata aiheesta! Hyvä että sie teit sen :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos!<33

      Hyvä vastaus sinulta hänelle kuitenkin!

      Poista