sunnuntai 4. lokakuuta 2015

Ja oon niin kiitollinen

Kuvista kiitos Saralle.


En muista milloin mulla ois viimeksi mennyt yhtäjaksoisesti näin hyvin. Välillä on melankolisia hetkiä, mutta niissäkin on oma kaunis tunnelmansa. En löydä tästä hetkestä oikein mitään valitettavaa. Toki voisin löytää, jos tahtoisin. Mutta päätän olla tekemättä niin. Vaikka julkinen liikenne on Hämeenlinnassa huono ja kallis ja täten olen polkenut kouluun pyörällä rankkasateessa, kumisaappaat ja sadevaatteet pelastaa. Vaikka täällä asuessa näen poikaystävääni ja vanhoja ystäviäni harvemmin, olen onnekas että mulla on ylipäätään niin ihania ihmisiä elämässäni. Olen tutustunut myös moniin uusiin ihaniin ihmisiin. Vaikka kohta saapuva talvi ja pimeys on vievä energiaani, on kirkasvalolamput ja uuden paikan inspiraatio. Voisin valittaa opintotukien leikkauksista (vaikka niistä ehkä saakin ja pitääkin vähän valittaa), mutta olen onnekkaampi kuin suuri osa ihmisistä että mulla on mahdollisuus näin hyvään koulutukseen, vieläpä ilmaiseksi.



 Fiilistelen syksyä ihan hulluna. Kaulahuivit, murretut värit, kirkkaan väriset kumisaappaat ja putoilevat lehdet tuovat ilon sydämeeni.




Kai sitä on myös tulossa aikuiseksi, kun ei jaksa enää välittää niin paljoa ulkonäöstään vaan suosiolla vetää toppahousut ja kumisaappaat jalkaan sateessa kouluun pyöräillessään ja valitsee mukavuuden tyylin edelle. Tosin nuo keltaiset kumisaappaat ovat kyllä mielestäni tosi tyylikkäät ja mulla on myös hieno pupukuvioinen läpinäkyvä sadetakki.




Mua viehättää suuresti V niinkuin verikosto -elokuvasta mieleeni jäänyt lausahdus God is in the rain. Minulle se merkitsee sitä että Äiti Maa koskettaa meitä sateessa. Minua ei yleensä harmita kastua, koska tiedän että ikävöisin sitä jos täällä ei yhtäkkiä koskaan enää sataisikaan. Sateella on rauhoittava vaikutus.


Vielä olen harvinaisen täynnä energiaa ja motivaatiota kaikkea kohtaan. Herään tuntikausia aiemmin kuin viime vuoden päivät olin tottunut ja päivät sujuu hyvin kun ne on jaksanut aloittaa reippaasti. Kiitos Universumi kaikesta, tätä olen odottanut tietämättäni kauan. Tää kouluun hakeminen ja muutto oli niin hyvä valinta. Vaikka vaatetusala on työllistymisen kannalta hankala, en voisi kuvitella tekeväni mitään sellaista järkevääkään epäkiinnostavaa, vaikka siitä varmemmin saisikin rahaa. Toki töitä on hyvä olla, mutta jos vain saan päättää, teen jotain mielekästä työtä jossa sydämeni on mukana. Uskon että jälkikäteen meitä ei jää kaduttamaan jossakin epäonnistuminen, vaan se ettei edes yrittänyt tavoitella unelmiaan. Ei auta kuin yrittää ja jos en onnistukaan, vie elämäni polku minut muualle. Maailma pitää meistä huolen. Kaikista kokemuksista ja opiskelusta on aina kuitenkin hyötyä, jos opiskelee itseään kiinnostavaa alaa. Olen oppinut olemaan stressaamatta tulevaa ja se tuntuu siunaukselta. Keskityn sen sijaan nauttimaan täysin sydämin koulusta ja uudistuneesta elämästäni.

10 kommenttia:

  1. Olen tässä vasta hiljattain silmäparillani tutustunut ja katsellut blogisi sisältöä, mutta vaikutat oikein mielenkiintoiselta ja persoonalliselta ihmiseltä. Sellaisia ihmisiä tämä yhteiskunta tarvitsee, erilaisia ihmisiä! Hyvin samankaltaisia ajatuksia pyörittelen tällä hetkellä kuin sinäkin tekstissäsi, samaistumisen määrä on melko mukava. Vaikka tuleva talvi, pimeys ja kolkkous syökin huomattavasti jaksamista niin henkisellä kuin fyysisellä saralla, toivon sinulle kaikkea hyvää ja jaksamista mihin jalkasi ikinä vievätkään. ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoksia hirmuisesti kommentistasi, se teki minut erittäin iloiseksi. Toivon myös kaikkea hyvää ja energioita sun elämääsi<3 Vilkaisin kanssa blogiasi ja se vaikuttaa mielenkiintoiselta, täytyy tutustua vielä tarkemmin!

      Poista
  2. Asioilla on tapana järjestyä ♥

    Nuo kaikki kolme takkiasiaa ovat ihan mahtavia. Apua.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin se vain on<3 Juu kiitos :) Tykkään myös. Kaksi ensimmäistä on kirpputorilöytöjä täältä Hämeenlinnasta.

      Poista
  3. Nimenomaan, elämä kantaa :) Kaikkeus.

    Kiitollisuus on mahtava voima. Aivan ihana kirjoitus ja kuvat sekä sinä! <3 Olen lukenut blogiasi ja luen siis edelleen. Pidän paljon! c:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. <3<3<3 Jep<3 Kiitos paljon! Samoin, löysin sun blogin hetki sitten ja siinä on ihana fiilis :) Kiitos että luet!

      Poista
  4. Oot niin rakastettava ja kaunis sielu. <3 Kirjoituksesi piristävät mua aina.
    -Hetuli Tii

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. <3<3<3<3 Rakkautta sinne! Ilostutit mua valtavasti.

      Poista